KRAFTON, 2025’in ilk yarısında yaklaşık 44,89 milyar TL gelir elde etti

KRAFTON, Inc. 2025 Yılının İlk Yarısında Büyük Başarı Elde Etti

KRAFTON, Inc., 2025 yılının ilk yarısına ilişkin finansal sonuçlarını açıkladı. Şirket, Kore Uluslararası Finansal Raporlama Standartları’na (K-IFRS) göre 1.5362 trilyon KRW (yaklaşık 44,89 milyar TL) gelir elde etti. Ayrıca işletme kârı ise 703,3 milyar KRW (yaklaşık 20,50 milyar TL) olarak kaydedildi. Geçen yılın aynı dönemine göre gelirde %11,9, işletme kârında ise %9,5’lik bir artış yaşandı.

KRAFTON’un gelir dağılımı aşağıdaki gibi oldu:

  • PC segmenti: 543,2 milyar KRW (yaklaşık 15,83 milyar TL)
  • Mobil segment: 960 milyar KRW (yaklaşık 27,98 milyar TL)
  • Konsol/diğer segment: 33 milyar KRW (yaklaşık 960 milyon TL)

Şirketin en büyük büyüme kaydeden IP’si PUBG: Battlegrounds oldu. Bunun yanı sıra, mobil segmentte X-Suits gibi geliştirilebilir kozmetikler ve PUBG MOBILE India gibi oyunlar, gelirleri artırmada önemli rol oynadı.

KRAFTON, yılın ikinci yarısında hedeflerini büyüterek küresel etkisini artırmayı planlıyor. Yeni iş birlikleri ve projeler arasında PUBG: BLINDSPOT adlı taktiksel nişancı oyunu ve Extraction nişancı oyunu Project Black Budget yer alıyor. Ayrıca şirket, 13 yeni IP projesiyle yayın stratejilerini güçlendirmeyi hedefliyor.

KRAFTON, yayıncılık stratejilerini geliştirerek ve yeni franchise IP’leri keşfederek küresel pazardaki etkisini artırmaya devam ediyor. Birçok stratejik yatırım ve iş birliğiyle şirketin küresel düzeyde etkisi her geçen gün artıyor.

Kazançlar

(2025’in İlk Yarısı)

Kazançlar

(2024’ün İlk Yarısı)

Yıllık % değişim

Gelir

15,362

13,729

11.9

İşletme Karı

7,033

6,426

9.5

Tablo: KRAFTON’un konsolide bazda 2025’in ilk yarısına ait kümülatif (ön) kazançları (birim: 100 milyon KRW)

Kazançlar

(2025 2. Çeyrek)

Kazançlar

(2025’in 1. Çeyreği)

Kazançlar

(2024 2. Çeyrek)

Gelir

6,620

8,742

7,070

İşletme Karı

2,460

4,573

3,321

Tablo: KRAFTON’un 2025 2. Çeyrek (ön) konsolide bazda kazançları (birim: 100 milyon

Related Posts

Bazı PlayStation oyunları Xbox ve Nintendo için gelebilir

Sony’nin PlayStation özel olarak çıkarttığı bazı oyunlar Microsoft’un Xbox’ına ve Nintendo’nun Switch’ine gelecek.

OpenAI’den yapay zeka raporu: İş verimliliğinde büyük artış ve yeni fırsatlar

OpenAI’nin son araştırması, yapay zeka araçlarının iş verimliliğini artırdığını ve girişimcilik için yeni fırsatlar yarattığını ortaya koyuyor. Ancak, teknoloji bazı sektörlerde zorluklar da getirebilir.

ChatGPT’den günde 2,5 milyar istem: Google’a rakip mi oluyor?

OpenAI, ChatGPT’nin günlük 2,5 milyar istem aldığını açıkladı. Bu sayı, yapay zekânın arama motorlarıyla rekabet edebilecek düzeye ulaştığını gösteriyor.

Bilim insanları, Ay toprağından su ve oksijen üretmeyi başardı

Bilim insanları, yalnızca Güneş ışığını kullanarak Ay yüzeyinden su elde etmeyi başardı. Bu su, solunabilir oksijen ve roket yakıtı üretiminde kullanılabiliyor. Yeni yöntem, Ay’da kalıcı yaşam senaryolarını daha gerçekçi hale getirebilir.

Teamfight Tactics 15’inci setiyle yeni oyun dinamikleri ve bölgesel turnuva başlıyor

Teamfight Tactics’in yeni seti K.O. Kolezyumu, anime temalı şampiyonlar ve yeni oyun mekanikleriyle 30 Temmuz’da tüm platformlarda erişime açılacak.

Ormanlar zamanla yarışamıyor

ABD, New York’ta bulunan Syracuse Üniversitesi’nde yapılan yeni bir araştırma, ormanların iklim değişikliğine uyum sürecinde ciddi bir zaman gecikmesi yaşadığını ortaya koydu. “Science” dergisinde yayımlanan çalışmaya göre, ağaç popülasyonları …