Ayşe Sibel Yanıkömeroğlu, Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) İstanbul Milletvekili olarak, toplumda ahlaki çöküş yaşandığını belirterek Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin’in TBMM Başkanlığı’na soru önergesi vermiştir.
Yanıkömeroğlu’nun soru önergesinde belirttiği bazı noktalar şunlardır:
“Toplumda güven eksikliği, kutuplaşma, etik değerlerin arka planda kalması, adalet sisteminin zayıflığı, eğitim sistemindeki eksiklikler, ekonomik sorunlar gibi sebeplerle yaşanan ahlaki çöküş, ülkemizin geleceği için ciddi bir tehdittir. Eğitim sistemi, sadece akademik başarıya odaklanmak yerine, aynı zamanda etik değerleri ve ahlaki gelişimi destekleyecek şekilde yeniden yapılandırılmalıdır.”
“Eğitim Sisteminde Yapılacak Değişiklikler Nelerdir?”
Ayşe Sibel Yanıkömeroğlu, Bakan Tekin’e şu soruları yöneltmiştir:
“Toplumda yaşanan ahlaki çöküşü önlemek için eğitim sistemine hangi somut adımlar atılacaktır? İlk ve ortaöğretimde, ahlaki ve etik değerleri güçlendirmek için müfredat değişikliği düşünülmekte midir? Öğretmenlere, ahlaki ve etik değerleri güçlendirmek için özel eğitim veya farkındalık çalışmaları yapılacak mıdır? Toplumda gözlemlenen ahlaki bozulmayı önlemek için eğitim kurumları, aileler ve sivil toplum kuruluşlarıyla iş birliği içinde projeler planlanmakta mıdır? Çocukların ve gençlerin ahlaki değerlere uygun bir şekilde yetişmesini desteklemek için, medya okuryazarlığı ve dijital ortamda zararlı içeriklerden korunma konusunda yeni çalışmalar yapılacak mıdır?”
Bakan Tekin’in Yanıtı:
“Öğretim programlarımızın geliştirilme sürecinde, tüm öğrencilerin sağlıklı bir kişilik geliştirmesi, potansiyel sorunlara karşı farkındalık kazanması ve beceri kazanması önceliğimizdir. Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi kapsamında etik ve güvenlik teması bu hedef doğrultusunda öğrencilere ulaştırılmaktadır. Ders kitapları ve eğitim araçları, öğrencilere dengeli bir şekilde sosyal, duygusal, zihinsel ve ahlaki gelişim sunmayı hedeflemektedir.
Ayrıca, Bakanlığımız tarafından aile eğitim serisi kapsamında ‘Güvenli İnternet Kullanımı’ başlıklı bir broşür hazırlanmış ve yayımlanmıştır. Öğretmenlere yönelik çeşitli eğitim programları ve bilinçlendirme çalışmaları yapılmasının yanı sıra, 2020-2024 yılları arasında 1266 faaliyete toplamda 722 bin 676 kişi katılmıştır.”